WeSkill ziņojuma par prasmju trūkuma pētījuma rezultātiem esošajos datu avotos īss pārskats
WeSkill pirmā ziņojuma mērķis bija apkopot projekta partneru valstīs veikto pētījumu un analizētos datus, kas laikā no 2020. gada novembra līdz 2021. gada februārim valstu un reģionu līmenī apkopoti par esošo prasmju un kompetenču trūkumu Spa un labjūtes pakalpojumu nozarē.
Pirmais ziņojums “Ziņojums par prasmju trūkuma pētījuma rezultātiem esošajos datu avotos” bija projekta “WeSkill 3. darba pakotne” pirmā fāze/aktivitāte, kam sekos darba devēju un PII sniedzēju aptaujas par prasmēm, kompetencēm un kvalifikācijām, kas nepieciešamas Spa un labjūtes pakalpojumu nozares uzņēmumu darba vietās.
Ziņojums par prasmju trūkuma pētījuma rezultātiem, kas apkopoti no esošajiem datu avotiem (dokumentu pētījums) septiņās partnerības valstīs, kā arī četrās ES valstīs, kas neietilpst partnerībā.
Ziņojumā detalizēti apkopoti šobrīd esošie dati (no valstu datubāzēm, projektu rezultātiem, VRP utt.) par prasmju trūkumu, profesiju aprakstiem, izglītības programmām, mācību programmām un nozares vajadzībām Spa un labjūtes pakalpojumu nozarē projekta partnerības valstīs.
Kopumā visās partnerības valstīs visjūtamākais trūkums ir konstatēts četrās prasmju grupās.
Datorprasmes / digitālās prasmes / IKT prasmes.
Saziņas prasmes / rakstiskā un mutiskā saziņa / telefona zvanu pieņemšanas metodes / starpkultūru komunikācijas prasmes / daudzkultūru komunikācijas prasmes.
Medicīniskā un Spa personāla svešvalodu prasmes / angļu valodas / daudzvalodu prasmes / svešvalodu zināšanas / profesionālo terminu lietojums svešvalodā / Spa un labjūtes pakalpojumu nozares terminoloģija.
Klientu apkalpošana / uz klientu vērsta apkalpošana / pieeja.
Kā redzams, digitālās ekonomikas laikmets diktē savus noteikumus, un arvien vairāk tiks pieprasītas kvalitatīvas un komplicētas digitālās zināšanas un prasmes.
Vienas no vissvarīgākajām prasmēm Spa un labjūtes pakalpojumu nozarē ir komunikācijas prasmes. Šajā ziņā var vilkt paralēles ar dažādu prasmju sasaisti, tostarp digitālās saziņas prasmēm, mutiskās komunikācijas un prezentācijas prasmēm. Neizbēgami arvien svarīgākas kļūst daudzkultūru komunikācijas prasmes, it īpaši, ņemot vērā pieaugošo tūristu plūsmu, kas Eiropas Savienību apmeklē no Āzijas valstīm un Arābu valstīm un ar to saistītajām reliģiskajām un kultūras iezīmēm.
Svešvalodu prasmes ir ļoti būtiskas, jo īpaši Spa un labjūtes pakalpojumu nozarē. Tiek pieprasīts uzlabot svešvalodu prasmes Spa un labjūtes pakalpojumu terminoloģijas un medicīnisko terminu lietojumā, kā arī vispārēja svešvalodu prasmju, tostarp angļu valodas un citu valodu prasmju, tostarp, raugoties nākotnē, Āzijas valodu prasmju uzlabošana. Labsajūtas un Spa nozarē ārkārtīgi svarīga ir uz klientu vērsta apkalpošana.
Lai apkopotu vispusīgāku informācijas apjomu analīzei Eiropas Savienības teritorijā un lai sniegtu kvalitatīvus datus par tām Spa un labjūtes pakalpojumu nozares darbinieku prasmēm un zināšanām, kuras nepieciešams uzlabot, kā arī lai analizētu turpmākās tendences un to, kuras zināšanas un prasmes būs visvajadzīgākās, tika analizēti dažādi pētījumi, ko veica tādas starptautiskas organizācijas kā OECD un CEDEFOP; papildus tam tika apkopota informācija par tālāk norādītajiem projektiem: WellTo, Cultour, Boosted un Nākamās tūrisma paaudzes alianse, kuras atbalstīja Eiropas Savienība un kas koncentrējas uz Spa un labjūtes pakalpojumu nozares prasībām un attīstības tendencēm un darba devēju prasībām šajā nozarē.
Pašreizējās aktivitātes:
Pašreiz visi projekta partneri strādā pie 3. darba paketes “Prasmju trūkuma un apmācību vajadzību noteikšana”, kas ir projekta pētnieciskais posms. Pēc dokumentu izpētes tiks organizētas darbinieku un PII sniedzēju aptaujas par šīm prasmēm un ziņojums par aptaujas rezultātiem, kā arī mērķa grupu organizēšana un padziļinātas intervijas ar viedokļu veidotājiem un ekspertiem. Drīzumā būs pieejami iegūtie rezultāti.
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes – nelielas teksta datnes, kuras tiek saglabātas jūsu datorā vai mobilajā ierīcē, kad jūs atverat vietni. Uzzini vairāk!